úterý 12. května 2009

Google uvádí pilotní kolo Google Grants pro neziskové organizace v České republice

V českém Googlu dnes spouští pilotní kolo programu Google Grants pro lokální neziskové organizace. Deset z nich, které splní podmínky kola a budou vybrány komisí z Googlu, budou mít možnost využít online kampaně zdarma prostřednictvím reklamního systému AdWords.
... Pokračování

A co je vlastně program Google Grants? Ten podporuje neziskové organizace, které sdílejí filozofii, že služba komunitě pomáhá všem. Program umožňuje neziskovým organizacím (v oblastech od vědy a technologie až po životní prostředí a umění) bezplatně využít reklamní systém AdWords od Googlu a realizovat vlastní online kampaně po dobu nejméně tří měsíců. Google tak dává k dispozici své produkty, technologii i zdroje a v kombinaci s využitím síly internetu se snaží pomáhat neziskovým organizacím k dosažení jejich cílů.

„Přestože je Google v Čechách relativně krátce, od začátku naši činnosti jsme projevovali velký zájem o to dostat program Google Grants do Čech a pomoci tak místním neziskovým organizacím," říká Taťána le Moigne, ředitelka české pobočky a dodává: "Dobrou zprávou je, že od dnešního dne mohou program Google Grants v podobě tzv. minigrantů využít už i české neziskovky.“

České neziskové organizace, které se chtějí o Google Grants v pilotním kole ucházet, musí splňovat jak obecné právní podmínky, tak i specifické téma pilotního kola. Úkolem bude popsat způsob, kterým umožní organizace lidem v Čechách lepší přístup k informacím, které potřebují, aby si usnadnili každodenní život.

Samozřejmě je také potřeba se přihlásit. Přihlašovací formulář, který neziskové organizace najdou na stránce www.google.cz/grants, je potřeba řádně vyplnit a odeslat do 10. června 2009. Komisí vybrané neziskové organizace budou vyhlášeny 10. července 2009 a jejich online kampaně tak budou moci odstartovat začátkem srpna.

Tím ovšem nejsou možnosti neziskových organizací vyčerpány, neboť mohou kromě Google Grants využít i různé bezplatné online aplikace, které jim mohou pomoci v komunikaci, fundraisingu i v budování povědomí o problémech, které řeší.

- Balíček Aplikace Google: využití Gmailu, Kalendáře nebo Dokumentů Google pro sdílení informací a spolupráci ve virtuálních týmech

- Geo-aplikace Mapy Google a Google Earth: pro vytvoření vlastní interaktivní mapy; pro uvedení problému, který řeší, do geo-kontextu (co se kde stalo nebo děje); pro vložení speciální mapy na svoje stránky atd.

- Kanál na videoportálu YouTube: pro zapojení milionů lidí (uživatelů YouTube); audio-vizuální popis problému nebo názoru, který nezisková organizace podporuje; využití kanálu pro účely fundraisingu.

Více informací o programu Google Grants najdete na www.google.cz/grants.

Via Google Blog ČR.

Žádné komentáře: