středa 29. října 2008

Sedmý ze série návodů pro učitele aneb Plán hodiny pro Picasa

Plán pro učitele, který dnes představujeme, využívá oblíbený nástroj Picasa.

Spousta škol je v dnešní době vybavena počítačovou či jazykovou učebnou, kde je možné dívat se na vytvořená alba v Picase přímo na plátně s celou třídou. Pokud máte fotografie například z výletu či jen tak z výuky, děti ve škole určitě ocení jejich společné shlédnutí.

Pro tuto aktivitu je třeba mít 8 fotografií, které společně vyjadřují nějaký příběh. V programu malování může učitel každou fotografii očíslovat, aby bylo všem žáků jasné, jak jdou fotografie za sebou. Poté vytvoří Album, které publikuje na Internetu. Učitel může poslat pozvánku na sdílení alba žákům na jejich internetové adresy nebo vytvoří novou e-mailovou adresu, kam odkaz na album zašle a celá třída si ho tam vyzvedne.

Žáci jsou rozděleni do skupin po třech. Pracují v počítačové učebně, kde má každá skupina k dispozici jeden počítač a má přístup k albu fotografií. Zde shlédnou 8 fotografií a jejich úkolem je vytvořit ke každé fotografii příběh s přímou i nepřímou řečí.

Učitel z námětů vybere nejzdařilejší a buď on sám nebo žáci vytvoří komiks tak, že dodají popis a bubliny.

Jak vytvoříte bubliny?

Fotografii si otevřeme v programu Malování, tam zmenšíme a zpátky vyjmeme. Poté ji vložíme do nového dokumentu ve Wordu a pomocí nástroje Automatické tvaryPopisky vložíme bubliny.

Žáci si za domácí úkol mohou vytvořit příběh ze svých vlastních fotografií. Pro některé žáky bude tato aktivita opravdu zábavná, i když poněkud časově náročná.


Vera found a frisbee.Anette turned round.

© Marcela Hubáčková, 2008

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Už se těším až se bude ve Wordu stříhat video a bude sloužit jako mejlový klient, internetový prohlížeč apod.

Vladimír Vochozka řekl(a)...

Příklad úlohy co například napadla mě do hodiny vypočetní techniky: Každý žák vyfotí jedno ze zvířat v ZOO. Jeho fotku poté nahraje na flickr a u tím ji umožní sdílet pro ostatní. Všichni pak tvoří vlastní „encyklopedii“ s popisem zvířat a jejich fotografií, kterou pořídili sami a jejich spolužáci.