sobota 31. května 2008

Google Mail centrem pošty

Google Mail, jak již každý jistě ví, je jednou z klíčových služeb společnosti Google. Samotný Google Mail je chápán jako systém pro odesílání a přijímání emailových zpráv, popřípadě jako součást Google účtu, což je pravda jen v povrchním obalu viditelných funkcí.

Máte-li například více emailových schránek a chcete přijímat a odesílat poštu jen z Google Mail i pod více emaily, stačí, když ve svém účtě navštívíte v pravém horním rohu odkaz Nastavení a zde se Vám objeví všechna nutná nastavení. My se zaměříme na odkaz Účty, což je pole s nastavením účtu a výchozí emailové adresy.

Pakliže chcete například změnit výchozí email, nebo pracovat s více účty najednou, stačí Vám emailová adresa, heslo k emailu a POP3 adresa, kterou lze většinou nalézt v nápovědě, či u podpory Vámi přidávaného emailu.

Mezi další unikátní funkce patří štítky. Funkce štítků je jednoduchá, jelikož jejich úkolem je třídit zprávy podle určité funkce, či podmínky. Zní to možná složitě, ale je to naopak velmi jednoduché, pokud chcete založit štítek, můžete jej snadno vytvořit pod polem Štítky.

  • Konkrétní návod, jak na štítky v českém jazyce naleznete zde.

Mezi další skvělé funkce patří Filtry. Google je největším a nejrozšířenějším vyhledávačem světa, tak proč nevyužít vyhledávání k aplikování určitých podmínek? Chceme-li třeba třídit poštu od člověka se jménem Jan(zavináč)neexistujiciserver.com , máme možnosti dvě.

  • Budeme pokročile hledat s výrazem "+Jan OR Jan(zavináč)neexistujiciserver.com"

  • Vytvoříme štítek, dáme na něj filtr a každá zpráva bude podle kritérii zpracována

Filtr lze vytvořit opět v nastavení vytvořit podle obrázku, rozhodně není nutné vyplňovat všechna pole, ale jen ta, která zůstávají stejná. Pokud chcete dát více podmínek do jednoho pole, oddělte jej operátorem OR přesně jak je zde napsáno a můžete docílit velké efektivity práce. Štítky lze propojit i s jinými klienty do počítače, ale to již není náplní tohoto článku.

Prvním krokem je zadání údajů, druhým zadání podmínek:

Filtry Google Mail - 1. krokFiltry Google Mail - 2. krok

Žádné komentáře: